Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίου

Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίου

Με τεχνολογία που αναλύει και επιλέγει τους καλύτερους για εσένα σε 10’’

4.8/5 από 200.000+ αξιολογήσεις επαγγελματιών
1.683 ολοκληρωμένες εργασίες έως σήμερα
1.500+ κορυφαίοι επαγγελματίες

Αξιολόγηση εργασιών

4.9

μέσος όρος από 433 αξιολογήσεις πελατών

Δημητρης Μ.
5.0

Αψογος επαγγελματίας !!!

Για: k2 project
Σοφία Μ.
5.0

Πολύ άμεση ανταπόκριση και επαγγελματισμός για την εργασία έλεγχος ακινήτου πριν την αγορά

Για: Παναγιώτης Δήμας
Ελευθερια Ρ.
5.0

Πάρα πολύ συνεργάσιμος, φιλικός και επεξηγηματικός. Τον συστήνω ανεπιφύλαχτα.

Για: Κωστής Στεφανής
Jeremia N.
5.0

Πολύ καλή συνεργασία.

Για: Ελευθέριος Α Καλογερίας
Γ. Λ.
5.0

Εξαιρετική! Άμεση ανταπόκριση, ταχύτατη εξυπηρέτηση και εμπειρία.

Για: Ελευθέριος Α Καλογερίας
Κώστας Τ.
5.0

Όλα άψογα .

Για: Ελευθέριος Α Καλογερίας
Aikaterini A.
5.0

Άμεση εξυπηρέτηση, συνεπής και επαγγελματίας. Θα ξανασυνεργαστούμε σίγουρα.

Για: Ελευθέριος Α Καλογερίας
Πετροπουλου Μ.
5.0

Εξαιρετικός επαγγελματίας, με γνώση του αντικειμένου, εύστροφος, δίνει λύσεις ακόμη κι όταν υπάρχει δυσκολία, ευγενέστατος, συνεπής στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου. Είμαι …

Για: Νίκος Αγορόπουλος

Δες πόσο κοστίζει

Ενδεικτικό κόστος από 1.406 αντίστοιχες εργασίες:
100€ - 250€
Άδεια λειτουργίας καταστήματος από
250€
Σχεδιασμός κατοικίας / Αρχιτεκτονικό σχέδιο από
160€
Ανέγερση κατοικίας από
150€
Έλεγχος στατικής επάρκειας από
100€
Μάθε το πραγματικό κόστος της εργασίας σου, επικοινωνώντας απευθείας με επαγγελματία μας.
Βρες επαγγελματία

Συχνές Ερωτήσεις

Τι είναι η Ηλεκτρονική Ταύτοτητα Κτηρίου;

Η Ηλεκτρονική Ταύτοτητα Κτηρίου είναι ένας ηλεκτρονικός φάκελος όπου θα ενσωματώνονται όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, στοιχεία και σχέδια για κάθε ακίνητο στην πραγματική του κατάσταση, όπως είναι σήμερα και όχι με βάση την οικοδομική άδεια που κάποτε κατασκευάστηκε.

Έτσι, περιορίζεται το πρόβλημα της γραφειοκρατίας καθώς κάθε φορά που γίνεται μια φυσική καταστροφή, δεν χρειάζεται να τρέχεις να βρεις φακέλους και χαρτιά σε διάσπαρτες υπηρεσίες για τυχόν αποζημιώσεις και επισκευές.

Ποιο είναι το κόστος για να εκδώσεις ηλεκτρονική ταυτότητα κτηρίου;

Το κόστος για την έκδοση της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτηρίου ξεκινά από 500€ και πιθανώς να αυξάνεται εφόσον το ακίνητο φέρει κάποια πολεοδομική παράβαση που χρειάζεται να τακτοποιηθεί.

Γιατί είναι απαραίτητη η Ηλεκτρονική Ταύτοτητα Κτηρίου;

Η Ηλεκτρονική Ταύτοτητα Κτηρίου έχει πολλαπλά οφέλη τόσο για τους ιδιοκτήτες όσο και για την οικονομία και το περιβάλλον:

Ειδικότερα με την ηλεκτρονική ταυτότητα κτηρίου:

  • Αποτρέπεται η δημιουργία αυθαιρέτων.

  • Εξοικονομείς πολύτιμο χρόνο από τη γραφειοκρατία καθώς λαμβάνεις τις απαιτούμενες πληροφορίες με λίγα μόνο κλικ. Έτσι, δεν χρειάζεται να τρέχεις στις δημόσιες υπηρεσίες κάθε φορά που χρειάζεσαι ένα έντυπο.

  • Διασφαλίζεται η περιουσία σου καθώς είναι καταγεγραμμένες όλες οι μεταβολές του ακινήτου και υπάρχει διαφάνεια στις μεταβιβάσεις.

  • Το Δημόσιο αποκτά σημαντικές πληροφορίες για τα ακίνητα (σχετικά με τη στατική επάρκεια, τη δομική τρωτότητα κ.α) ώστε να μπορεί να προγραμματίσει και τις απαιτούμενες παρεμβάσεις σε αυτά.

  • Επιταχύνονται οι επενδύσεις καθώς όλες οι πληροφορίες είναι ψηφιοποιημένες και μειώνεται ο χρόνος εξέτασης από  τους υποψήφιους επενδυτές.

Με την ηλεκτρονική ταύτοτητα κτηρίου θα υπάρχει διασταύρωση στοιχείων;

Όλα τα στοιχεία του ακινήτου θα μπαίνουν σε μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων που θα συνδέεται με τα αρχεία του Κτηματολογίου, της ΔΕΗ , του Δήμου και της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών (Ε9) και στη συνέχεια με το Περιουσιολόγιο.

Σε περίπτωση που προκύψει ότι δεν τηρήθηκαν οι σωστές διαδικασίες, θα ενημερώνεται άμεσα η αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης (ΥΔΟΜ) για τον έλεγχο και την καταγραφή των αυθαιρέτων κατασκευών.

 

Ποια είναι η διαδικασία για την εκδοση Ηλεκτρονικής Ταύτοτητας Κτηρίου;

Την διαδικασία για την Ηλεκτρονική Ταύτοτητα Κτηρίου την αναλαμβάνει εξ' ολοκλήρου ο μηχανικός μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας “Ταυτότητα Κτηρίου” η οποία αναπτύχθηκε από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ).

Η διαδικασία για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίου υλοποιείται σε 2 βασικά βήματα:

  1. Καταχώριση Οικοπέδου/Γηπέδου και
  2. Την καταχώριση Ιδιοκτησιών

Στη συνέχεια, εκδίδεται το απόσπασμα Ταυτότητας Κτηρίου που φέρει μοναδικό κωδικό ταυτότητας κτηρίου και κλειδί γνησιότητας.

Τέλος, δίνεται το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτηρίου το οποίο περιλαμβάνει την σύνοψη των στοιχείων του αποσπάσματος καθώς και τη βεβαίωση του μηχανικού ότι το ακίνητο έχει ή δεν έχει αυθαιρεσίες ή αν αυτές έχουν τακτοποιηθεί.

Ποιοι είναι υπόχρεοι να εκδώσουν ηλεκτρονική ταύτοτητα κτηρίου;

Υποχρέωση για Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίου έχουν:

  • Όλα τα νέα κτήρια και διηρημένες ιδιοκτησίες για τα οποία εκδίδονται νέες οικοδομικές άδειες.
  • Τα παλαιότερα κτήρια κατά τη στιγμή της μεταβίβασής τους.
  • Τα αυθαίρετα για την περαίωση των δηλώσεων.

Ποια δικαιολογητικά περιλαμβάνει ο φάκελος της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτηρίου;

Ο φάκελος της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτηρίου περιλαμβάνει τα παρακάτω στοιχεία:

  • Το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτηρίου, με τις αναθεωρήσεις της

  • Τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια

  • Το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτηρίου ή τμημάτων αυτού

  • Το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί

  • Τις δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων

  • Τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτήριο στην πραγματική του κατάσταση

  • Το δελτίο δομικής τρωτότητας και τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται

  • Τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτηρίου

  • Το Πιστοποιητικό Πληρότητας για Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίου

Τι γίνεται με τα αυθαίρετα που δεν έχουν δηλωθεί και δεν έχουν Ταυτότητα Κτήρίου;

Για όλα τα αυθαίρετα που έχουν νομιμοποιηθεί με όλους τους σχετικούς νόμους, χρειάζεται να εκδοθεί Ηλεκτρονική Ταύτοτητα Κτηρίου για να θεωρούνται πλήρως τακτοποιημένα. 

Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων που δεν τακτοποίησαν το αυθαίρετο απαγορεύεται να:

  • Μεταβιβάσουν ή να πουλήσουν το ακίνητο.

  • Προβούν στην έκδοση πολεοδομικών αδειών για εργασίες συντήρησης, ανακαίνισης, αποκατάστασης ,αλλαγής χρήσης ή και επέκτασης των ακινήτων τους.

  • Μισθώσουν νόμιμα το ακίνητο.

  • Εκδώσουν άδεια λειτουργίας επιχείρησης (εμπορικά καταστήματα, καταστήματα εστίασης, βιοτεχνίες κλπ).

  • Χρηματοδοτηθούν για την αναβάθμιση του κτηρίου από το πρόγραμμα Εξοικονομώ-Αυτονομώ.

Μάλιστα, υπάρχει κίνδυνος πιθανής κατεδάφισης αλλά και αυξημένο πρόστιμο σε περίπτωση που δεν μπορούν να προβούν σε νομιμοποίηση του κτηρίου.

Κορυφαίοι Επαγγελματίες

Οι επαγγελματίες μας αξιολογούνται βάσει ποιότητας, συνέπειας & τιμής

Seller photo
Στράτος Σωτηρόπουλος
Αθήνα

Είμαι ο Στράτος Σωτηρόπουλος και ως επαγγελματίας αναλαμβάνω Εργασίες Πολιτικού Μηχανικού / Αρχιτέκτονα. Η πολυετής παρουσία μου …

4.9
(14)
4.9
Ποιότητα εργασίας
4.9
Συνέπεια / Ποιότητα επικοινωνίας
4.8
Τιμή
Seller photo
Επαμεινώνδας Καπετανάκης
Γλυφάδα

Η Harbour Architecture & Design, δημιουργήθηκε από τους Βασίλειο, Στυλιανό και Επαμεινώνδα Καπετανάκη. Η πορεία μας στη μελέτη κα…

5.0
(13)
5.0
Ποιότητα εργασίας
5.0
Συνέπεια / Ποιότητα επικοινωνίας
4.9
Τιμή