Ένας από τους μεγαλύτερους καημούς των περισσότερων γονιών είναι να δουν το παιδί τους να διαπρέπει στο σχολείο! Τα παδιά ξεκινούν, πλέον, από πολύ μικρή ηλικία μαθήματα μαθηματικών, αγγλικών, γαλλικών, ελληνικών, προκειμένου να καλύψουν τα κενά που δημιουργούνται στο σχολείο.
Ο υπερβολικός φόρτος εργασίας που συνοδεύει τη σχολική εκπαίδευση στις μέρες μας, σε συνδυασμό με τις αμέτρητες εξωσχολικές δραστηριότητες και το ασταθές οικογενειακό πρόγραμμα, οδηγούν πολλές φορές τα παιδιά σε μια σύγχυση. Φυσικά, υπάρχουν μαθητές που λειτουργούν εξαιρετικά με μια καλή δασκάλα στο σχολείο και απλά λίγη βοήθεια από τους γονείς ή τα μεγαλύτερα αδέλφια, στο σπίτι.
Δυστυχώς, όμως, αυτή η κατηγορία μαθητών δεν συνιστά την πλειονότητα. Τα περισσότερα παιδιά αποκτούν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, ειδικά σε μικρή ηλικία, όταν έχουν μια μικρή βοήθεια από κάποιον δάσκαλο ή καθηγητή. Ειδικά για τα μάθηματα μαθηματικών, όπου τα θεμέλια πρέπει να είναι πολύ γερά για να μπορέσει το παιδί να κατανοήσει και να συνεχίσει, τα προβλήματα πρέπει να επιλύονται άμεσα.
Πώς μπορείς να καταλάβεις, όμως, αν το παιδί σου έχει πράγματι κενά ή αν απλώς πρέπει να καταβάλει λίγο μεγαλύτερη προσπάθεια στο σχολείο; Το Douleutaras.gr ρώτησε αξιολογημένους καθηγητές ποια είναι τα σημεία που θα πρέπει να προσέξει κάθε γονιός και πότε έχει έρθει η ώρα να ξεκινήσει, πράγματι, το παιδί μαθήματα μαθηματικών.
Το παιδί σου θα χρειαστεί μαθήματα μαθηματικών αν:
1. Ο έλεγχος του έχει “πέσει” αισθητά.
Αν το παιδί έχει φτάσει ήδη σε ηλικία, όπου παίρνει έλεγχο με βαθμούς και σημειώσεις ανά τρίμηνο, τότε είναι αρκετά εύκολο να καταλάβεις, αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Μια μικρή διαφορά από Α σε Α-, ασφαλώς δεν είναι ενδεικτική αλλά σημαντικές διακυμάνσεις θα πρέπει να ελέγχονται προτού είναι πολύ αργά. Αν ο βαθμός του παιδιού πέσει από το Α+ στο B, ίσως να είναι ένα σημάδι ότι χρειάζεται λίγη περισσότερη βοήθεια.
2. Αποφεύγει να ασχοληθεί με τα μαθήματα μαθηματικών.
Ασφαλώς και δεν μπορεί να αρέσουν σε όλα τα παιδιά τα μαθηματικά, ωστόσο αν αυτό παρουσιαστεί από μικρή ηλικία ή στα ξαφνικά, θα πρέπει να εξετασθεί. Τα παιδιά ενθουσιάζονται πολύ εύκολα, ειδικά σε μικρές τάξεις του δημοτικού, όπου μαθαίνουν συνεχώς καινούργια πράγματα. Τρελαίνονται να μετρούν και να υπολογίζουν, να λένε την ώρα, να προσθέτουν χρήματα και γενικώς, είναι σπάνιο να συναντήσεις παιδί που απεχθάνεται τα μαθηματικά από νεαρή ηλικία. Η ξαφνική έλλειψη ενθουσιασμού και η αποφυγή των καθηκόντων είναι ένα σημάδι που δεν πρέπει να παραβλέψεις.
3. Παρουσιάζει σημάδια έλλειψης αυτοπεποίθησης.
Αν το παιδί σου έχει αρχίσει να παραπονιέται για το σχολείο, να αισθάνεται ότι δεν μπορεί να καταλάβει ορισμένες έννοιες και να διαμαρτύρεται για άλλα παιδιά, έχεις ήδη τρία αρκετά αρνητικά σημάδια. Τα μαθηματικά, καλώς ή κακώς, συνδέονται στερεοτυπικά με την εξυπνάδα, με αποτέλεσμα το παιδί να αισθάνεται πολύ μειονεκτικά όταν δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Σχολικά πειράγματα όπως: “ O Δημήτρης είναι χαζός, δεν έλυσε την άσκηση.”, “Εγώ είμαι πιο έξυπνη από εσένα.” μπορούν να λειτουργήσουν πολύ αρνητικά για την ψυχοσύνθεση ενός παιδιού. Μην ανησυχείς, όμως, γιατί τις περισσότερες φορές το μόνο που χρειάζεται είναι μια μικρή ώθηση!
4. Αισθάνεται συχνά μπερδεμένο σχετικά με τα μαθήματα μαθηματικών.
Ένα ισχυρό σημάδι που δείχνει ότι το παιδί δεν τα πηγαίνει πολύ καλά με τα μαθήματα μαθηματικών, είναι η συνεχής αναβλητικότητα και η σύγχυση. Ένα παράδειγμα είναι να μη θέλει να ξεκινήσει μια άσκηση ή ακόμα και αν θέλει, να μην ξέρει από πού να αρχίσει. Το σημαντικότερο σημείο όπου θα μπορέσει να βοηθήσει η πρόσληψη ενός καθηγητή είναι ότι το παιδί θα μάθει να λειτουργεί μεθοδικά και θα αποκτήσει μεγαλύτερη σιγουριά για τον εαυτό του.
Αν έχεις εντοπίσει 2 ή περισσότερα σημάδια στο παιδί σου, θα πρέπει να αναλάβεις γρήγορα δράση!