Αναμφίβολα το 2020 μείναμε σπίτι περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, κάτι που οδήγησε πολλούς να αναθέσουν εργασίες στη Νο1 πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών, Douleutaras.
Ποιες όμως ήταν οι δημοφιλέστερες; Η ομάδα του Douleutaras κάνει τον απολογισμό του 2020 αναλύοντας τα 250.000 αιτήματα που έλαβε σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη, παρουσιάζοντας τις τάσεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε αυτή την ιδιαίτερη χρονιά, στην οποία χρειάστηκαν περισσότερο από ποτέ τις υπηρεσίες αξιολογημένων επαγγελματιών για το σπίτι.
Οι εργασίες με τη μεγαλύτερη αύξηση σε ζήτηση σε σχέση με το 2019 ήταν:
Τι ξοδέψαμε ανά κατηγορία εργασιών;
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το μέσο ποσό που δαπάνησαν οι χρήστες το 2020 ανά κατηγορία ήταν:
Τι έκανε ο Έλληνας το διάστημα που έμεινε σπίτι;
Στο πρώτο lockdown (Μάρτιο - Μάιο) δεν αποτελεί έκπληξη που οι εργασίες απολύμανσης σημείωσαν αύξηση ζήτησης της τάξης του 238% συγκριτικά με το ίδιο διάστημα το 2019, γεγονός που οφείλεται στη “θωράκιση” των κατοικιών και των επαγγελματικών χώρων κατά του Covid-19.
Ανοδική πορεία παρουσίασαν και οι επισκευές οικιακών συσκευών (κουζίνα, ψυγείο, πλυντήριο) καθώς αυξήθηκαν κατά 150% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Αυτό οφείλεται στη συνεχή παραμονή των καταναλωτών στον χώρο του σπιτιού και συνεπώς στη μεγαλύτερη χρήση των οικιακών συσκευών τους.
Αξιοσημείωτη, επίσης, είναι και η άνοδος των αιτημάτων που αφορούσαν την αναβάθμιση των εξωτερικών χώρων του σπιτιού (κήπος/μπαλκόνι), με τις κατηγορίες πέργκολες (+87%), τέντες (+54%) και κάγκελα/μεταλλικές κατασκευές (+44%) να ξεχωρίζουν.
Αντίθετα, στο δεύτερο lockdown (Νοέμβριο - Δεκέμβριο) παρατηρήθηκε μια εντελώς διαφορετική συμπεριφορά με τους περισσότερους καταναλωτές να δίνουν έμφαση σε εργασίες βελτιωτικής φύσεως σε συγκεκριμένους χώρους του σπιτιού. Εδώ, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ανακαινίσεις μπάνιου αυξήθηκαν κατά 355% συγκριτικά με το πρώτο lockdown, ενώ οι ανακαινίσεις κουζίνας σημείωσαν αύξηση ζήτησης κατά 125%.
Μάλιστα, ανοδική πορεία παρουσίασαν τόσο οι εργασίες που αφορούσαν τοποθετήσεις/επισκευές εσωτερικών πορτών (+225%) όσο και οι ξυλουργικές εργασίες (+121%).
Επίσης, οι κατασκευές με γυψοσανίδα (χωρίσματα, ψευδοροφές), σημείωσαν αύξηση ζήτησης κατά 95% συγκριτικά με το διάστημα του προηγούμενου lockdown, αφού μεγάλο ποσοστό προέβη σε αναδιαμόρφωση εσωτερικών χώρων.
Φάνηκε ότι το διάστημα του “Μένουμε Σπίτι”, ο κόσμος λόγω της μεγάλης του παραμονής στο σπίτι παρατήρησε περισσότερο τα “κακώς κείμενα” της εστίας του και αποφάσισε να προβεί σε βελτιωτικές αλλαγές με τη βοήθεια αξιολογημένων επαγγελματιών. Ακόμη, φάνηκε μέσα από τα αιτήματα στην πλατφόρμα ότι το σπίτι απέκτησε μεγαλύτερη βαρύτητα στο μυαλό του κόσμου, αποτελώντας ταυτόχρονα σημείο χαλάρωσης, εργασίας, διασκέδασης και συνάντησης, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να προχωρούν σε αναβάθμιση συγκεκριμένων χώρων στο σπίτι.